Meest gestelde vragen over Virtuele Tours

FAQ

QUESTIONS ASKED & ANSWERED

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Aarzel niet en neem
contact met ons op en dan doen we ons best deze snel te beantwoorden.

Algemeen

-
Hoe lang duurt de productie van een virtuele tour?
De productie van een virtuele tour duurt bij ons, in de meest uitgebreide en complexe vorm, minimaal zes weken. Dit is (vaak) inclusief de tijd die u nodig heeft om de juiste voorbereidingen te treffen en informatie te verzamelen. Daarbij komt ook een uitgebreide testfase op onze en uw server. Uiteraard zijn snellere leveringen (met goede afspraken en voorbereiding) absoluut mogelijk.
-
Kan ik een virtuele tour op mijn eigen website plaatsen?
Ja, u kunt onze virtuele tours op uw eigen website plaatsen. Daarnaast kunt uw virtuele tour ook kwijt op een speciaal aangemaakt domein, een subpagina of op een Facebookpagina. Wij kunnen ook de virtuele tour laten besturen door uw website of andersom.
-
Zijn virtuele tours geschikt voor zoekmachine optimalisatie (SEO)?
Laten we het zo zeggen: ónze virtuele tours zijn geschikt voor SEO! Onze tours worden zo gemaakt dat iedere plek een eigen URL kan hebben en alle content indexeerbaar is door de zoekmachines. Hierdoor wordt niet alleen uw tour, maar ook uw bedrijf eerder gevonden in zoekmachines zoals Google.
-
Waarom werkt bij jullie de besturing in de virtuele tours zo fijn?
Wij vinden dat de besturing in onze tours natuurlijk moeten aanvoelen. We doen er alles aan om dit mogelijk te maken. Draait de tour niet te snel of te langzaam als je rondkijkt? Is het logisch in welke richting je kijkt? Door de techniek die we gebruiken kunnen we dit zo aanpassen dat het natuurlijk voelt.
-
Hoe maken we een gebruiker bekent met de navigatie binnen een virtuele tour?
Iedere virtuele tour heeft een help-scherm. In de dit venster, waar onderscheid gemaakt wordt tussen een desktop gebruiker en een mobiele gebruiker, nemen we de gebruiker bij de hand en leggen we uit hoe de tour werkt. Ook geven we uitleg over een hotspot en het menu.
-
Kan een virtuele tour in meerdere talen worden opgeleverd?
Ja, een virtuele tour kan in meerdere talen worden opgeleverd. Dit kan op meerdere manieren. We kunnen een virtuele tour volledig opmaken in meerdere talen (vertalingen kunnen kosten met zich mee brengen) of we roepen door middel van API-koppelingen de gewenste taal op.
-
Ik vind een tour wel gaaf, maar wil niet alles aan de buitenwereld laten zien
Heeft u beveiligcamera's hangen of heeft u sloten waarvan u liever niet heeft dat iedereen die in een paar klikken kan zien, dan bewerken wij de foto's zo dat deze niet te zien zijn. Of wilt u de virtuele tour gebruiken voor presentaties maar is er niet altijd internet voorhanden? Wij zorgen dat u de virtuele tour ook offline kunt zien. Kortom, bij tours van 360° Virtual Tours kan alles.

Fotografie

-
Wat maakt de kwaliteit van de fotografie zo hoog?
Door uitsluitend gebruik te maken van ervaren fotografen en de beste apparatuur zijn we in staat panoramafoto's van hoge kwaliteit te schieten. Onze ervaren fotografen kennen de technieken door en door en zorgen ervoor dat er met ieder element rekening wordt gehouden.
-
Hoe wordt een panoramafoto gemaakt?
Een panoramafoto maken wij met een digitale spiegelreflexcamera met daarop een lens die geschikt is voor panorama fotografie. Wij kiezen daarin voor de beste kwaliteit. Daarnaast gebruiken wij een speciaal panorama-statiefkop die het foutloos aan elkaar stitchen van de foto's mogelijk maakt. Wij maken verschillende fotos in verschillende richtingen (noord, oost, zuid, west, boven en beneden). Deze foto's worden allemaal aan elkaar gezet voor een volledige 360 x 180 graden panoramafoto.
-
Gebruiken jullie de HDR techniek?
Ja, wij maken gebruik van HDR fotografie. High Dynamic Range foto's worden opgebouwd uit verschillende foto's met verschillende belichtingen. Achteraf voegen wij al deze foto's samen tot één beeld dat detail zal hebben in de meest donkere- en lichte delen van de foto.
-
Hoe lang duurt het maken van zo'n foto?
De tijd die een panorama foto in beslag neemt is volledig afhankelijk van de situatie. Komen er mensen op de foto? Zijn er veel snel bewegende objecten? Zijn er storende elementen in beeld die verwijderd moeten worden? Met alles moet rekening worden gehouden, omdat niets verborgen kan worden voor de camera. Uiteraard is beeldbewerking achteraf mogelijk, maar bij het schieten van een panorama foto is het van belang tot met ieder detail rekening wordt gehouden.
-
Kunnen jullie items die niet in beeld mogen, bijvoorbeeld om veiligheidsredenen, onzichtbaar maken?
Ja, dat kunnen wij. Door achteraf beeldbewerking toe te passen kunnen we de dingen die niet in beeld mogen professioneel uit de foto verwijderen. Bezoekers van de tour zien niet dat er ooit iets op die plek in de foto heeft gestaan.

Vormgeving

-
Kan de virtuele tour geheel in onze huisstijl?
Ja, 100%. De look and feel van de virtuele tour kan geheel worden ingericht naar uw wensen. Hierin zijn wij redelijk uniek. Elke afbeelding, knop of kleur kunnen wij aanpassen naar uw huisstijl. Wij kunnen ook uw website laten terugkomen in de virtuele tour d.m.v. bijvoorbeeld iFrames.
-
Wat is er nodig om de tour in onze huisstijl op te leveren?
Onze vormgevers beschikken indien mogelijk graag over het huisstijl handboek. Is dit niet aanwezig dan verzoeken we in ieder geval uw logo in .eps, .ai of .pdf bestand aan te leveren. We vragen u ook om de lettertypes zodat de benadering van de huisstijl zo ver als mogelijk behaald kan worden. Onze vormgevers zullen indien nodig contact opnemen met uw markering afdeling, uw ontwerpbureau en naar uw website kijken.
-
Kan ik ook mijn eigen ontwerper het ontwerp voor de tour aan laten leveren?
In goed overleg met uw ontwerper kan dit inderdaad. Let wel het is niet het zelfde als een website ontwerpen. Het spreekt voor zich dat onze ontwerpers voldoende kennis hebben om een goede tour te kunnen ontwerpen. Stelt u het ontwerp van uw eigen ontwerper op prijs dan raden wij aan om dit in samenspraak met onze vormgevers te doen. Zij zullen de ontwerper briefen en het proces monitoren.
-
Over welke lettertypes kunnen we beschikken bij het opmaken van een tour?
Wij maken over het algemeen gebruik van de Google Fonts. Google Fonts bied een ruime keuze en is altijd beschikbaar.
-
Er zitten elementen in de fotografie die we graag aangepast zouden zien, kan dit?
Jazeker, tot op zekere hoogte kan de fotografie bewerkt worden, dit doet de fotograaf samen met de vormgevers. Ook hier geldt dat geen uitdaging te gek is.
-
Wat krijgt de klant van het ontwerp te zien voordat de programmeur aan de slag gaat met het bouwen van de tour?
Onze vormgevers presenteren u – ter plaatse of online – een voorstel voor de opening van de tour. Na goedkeuring van dit voorstel gaan zij aan de slag met de rest van de interface, denk hierbij aan de popup, het menu, eventueel plattegrond of de player van een video. Ook het helpscherm wordt volledig in de huisstijl op gemaakt.
-
Wij willen een virtuele tour in meerdere talen, worden de ontwerpen dan ook in meerdere talen opgemaakt?
We ontwerpen in 1 taal. Het opleveren van de tour in meerdere talen is een technische aangelegenheid. Onze vormgevers zorgen er wel voor dat de meertaligheid van de tour zichtbaar is in de gehele tour.
-
Als gewenst is dat de tour responsive opgeleverd wordt, wat wordt er dan ontworpen?
Onze vormgevers ontwerpen de tour op een 960 pixel breedte. Hoewel de meeste apparaten inmiddels 1200 pixels ondersteunen blijkt 960 pixels breedte ontwerp technisch de meeste uitdagingen te hebben. Deze versie wordt ook aan u gepresenteerd. Is een smartphone versie gewenst dan wordt hier een aangepaste interface voor ontworpen.

Techniek

-
Welke technieken worden gebruikt in een virtuele tour?
Onze tours worden ontwikkeld met de nieuwste technieken, denk hierbij aan Javascript, CSS3 en Html5. Vanzelfsprekend werken onze tours in de meest voorkomende browsers. Wilt u er zeker van zijn dat de tour werkt in een door u gebruikte browser aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Het spreekt voor zich dat wij geen ondersteuning kunnen verlenen op browsers die door de eigen ontwikkelaar niet meer geupdate worden.
-
Kost een virtuele tour veel data verkeer?
Nee, een virtuele tour belast uw dataverkeer minimaal omdat er alleen iets ingeladen wordt zodra dat nodig is.
-
Kunnen jullie ook een virtuele tour op mijn website plaatsen?
Ja, onze programmeur heeft hier alle kennis voor in huis. Het enige dat hij nodig heeft zijn uw inloggegevens van uw hosting. Dit zijn de zogenaamde FTP gegevens. Hier zijn verder ook geen kosten aan verbonden. Uw huidige hosting zal waarschijnlijk ook geen extra kosten in rekening brengen voor het plaatsen van de virtuele tour omdat deze weinig ruimte in beslag nemen.
-
Kunnen jullie ook mijn virtuele tour hosten?
Ja! Dit kan. Een virtuele tour is een website en heeft daarom ruimte nodig op een server en moet via een domeinnaam worden bezocht. Bijvoorbeeld op www.uwdomeinnaam.nl/360 Heeft uw huidige server geen ruimte hiervoor, of wilt u de virtuele tour los hosten dan kan dat en kunnen wij u voorzien van een juiste server.
-
Is een virtuele tour zichtbaar op iedere computer?
Er zijn veel verschillende computers, resoluties en internetbrowsers. De virtuele tour is gemaakt met moderne technieken en zal werken op nieuwe internetbrowsers. De grote meerderheid van alle bezoekers werkt met moderne browsers, dus op verreweg de meeste computers werken onze tours zoals ze zouden moeten werken.
-
Kan ik een virtuele tour ook op een tablet of smartphone bekijken?
Absoluut. Omdat steeds meer mensen tours bekijken met hun smartphone of tablet maken we hier een speciale versie voor. Zo wordt op ieder apparaat de allerbeste beleving weergegeven.

WIJ WERKEN O.A. VOOR

ZIJ WETEN WAT ECHTE BELEVING IS

CONTACT

LET'S GET IN TOUCH

Geïnteresseerd? Of gewoon benieuwd naar de mogelijkheden?
Neem contact met ons op en dan doen we binnenkort een bakkie.

360° VIRTUAL TOURS
Mient 26a
2903LC Capelle aan den IJssel

Guido Pijper
+31 (0)6 34 84 3355

Aleksander Schakel
+31 (0)6 29 43 5175

info@360virtualtours.nl
Bezoek 360 Virtual Tours