Virtuele tour: Kersten Retail
Een totale beleving
Kersten Retail is een van Europa's meest vooruitstrevende installateurs betreft in installatie van techniek in de retail branche. Door middel van een unieke werkwijze en eigen ontwikkelde systemen werken zij samen met hun klanten aan kosten besparende manier om winkels te verbouwen en vernieuwen.
Kersten Retail heeft in Elst een showroom en een fabriek. De wens was om deze op een representatieve manier ook digitaal open te stellen voor publiek. Let wel, niet zomaar iedereen kan iedere deur openen. Wij ontwikkelden voor Kersten Retail eigenlijk twee virtuele tours. Één virtuele tour voor ALLE bezoekers, en één virtuele tour voor genodigden. Het verschil zat hem in het aantal benaderbare ruimtes en de informatie die werd vrijgegeven.
Functionaliteiten
Iedere ruimte is via een duidelijk menu te benaderen, evenals de producten die aandacht moesten krijgen. Door middel van hotspots is meer informatie te verkrijgen over de producten. Dit gebeurt door middel van tekst, foto's en video's. Tijdens de gehele tour speelt er ook een lekker muziekje op de achtergrond.
"De samenwerking met 360 Virtual Tours verliep vlekkeloos. Het team is erg professioneel en goed op elkaar ingespeeld. De virtuele tour is precies zoals wij dat voor ogen hadden en krijgt vele complimenten van onze klanten."
Ronald Kuipers, commercieel directeur.
Deze tour was voor ons om meerdere redenen bijzonder. Sowieso moest de tour erg veel content bevatten. Om alle producten op de juiste manier benaderbaar te maken en de juiste content te geven moest er zeer secuur worden geprogrammeerd. Binnen 1 panorama foto worden soms wel 4 producten getoond, allemaal te benaderen via zowel het menu als een hotspot. Uiteraard moet de achtergrondmuziek stoppen wanneer er een video met geluid wordt bekeken. Dit doet het dus ook. Geen geluid in de video? Dan speelt de muziek lekker door. De fotografie was een uitdaging door zaken als holografische projecties, spiegel televisies en dat soort zaken. De keuze voor werken tijdens schemering is dus ook bewust.
De virtuele tour is, hoe kan het ook anders, 100% in lijn met de huisstijl van de klant.